Înapoi la știri

Dezinformarea despre sănătatea mintală atinge un nivel alarmant pe rețelele sociale

25 Mar 2026
3 minute min
Maria Popescu

Până la 56% din cele 5.000 de postări analizate pe teme de sănătate mintală, inclusiv autism și ADHD, au fost considerate inexacte, arată un studiu citat de Euronews. Cercetarea evidențiază o problemă majoră în privința informațiilor disponibile pe platforme precum TikTok, YouTube și Facebook, subliniind pericolele dezinformării.

👉 Studiul evidențiază amploarea dezinformării pe principalele platforme

Cercetătorii au analizat 27 de studii privind acuratețea informațiilor despre sănătatea mintală și neurodivergență. Dezinformarea a fost descoperită în 17 dintre aceste studii, variind considerabil între platforme. De exemplu, dezinformarea a fost raportată la 56,92% pentru videoclipurile despre claustrofobie la RMN pe YouTube. TikTok a arătat cele mai ridicate rate, cu 52% pentru ADHD și 41% pentru autism.

Publicitate

Eleanor Chatburn, coautoare a studiului de la Universitatea East Anglia din Marea Britanie, a declarat: „Cercetarea noastră a evidențiat rate de dezinformare de până la 56% pe rețelele sociale.” Aceasta subliniază că videoclipurile atractive pot deveni virale, chiar și atunci când informațiile nu sunt corecte.

👉 Impactul dezinformării asupra percepției sănătății mintale la tineri

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, unul din șapte tineri cu vârste între 10 și 19 ani suferă de o tulburare mintală. Chatburn a menționat că mulți tineri caută informații despre sănătatea mintală pe rețele sociale, dar că dezinformarea poate amplifica neînțelegerile. „Atunci când ideile false se răspândesc, ele pot alimenta stigmatizarea”, a subliniat aceasta.

Reprezentanți ai platformelor de socializare, cum ar fi TikTok și YouTube, au contestat rezultatele studiului, subliniind că acestea implementează măsuri pentru a elimina dezinformarea și a oferi acces la informații corecte. TikTok, de exemplu, susține că elimină conținutul dăunător și promovează informații de la OMS. YouTube a afirmat că colaborează cu experți pentru a facilita accesul la surse credibile și de încredere.

Alte postari din Sanatate
Sanatate

Gut Bacteria May Reveal How a Western Diet Fuels Colon Cancer - ScienceAlert

Add ScienceAlert on Google (puhimec/iStock/Getty Images Plus) Colorectal cancer is one of the most common cancers worldwide, and what we eat can significantly influence our risk of developing it. Western-style diets, typically high in fat and meat but low in fiber, have long been linked to a higher risk of the disease.

Sanatate

Breast cancer checks missing most women under 50 who are at risk, says study - BBC

ShareSaveAdd as preferred on GoogleMichelle RobertsDigital health editorGetty ImagesNHS criteria for screening women under 50 for breast cancer are too narrow and missing up to 95% of those at higher risk of developing the disease, researchers have warned. The current guidelines - set by the National Institute of Health and Care Excellence (Nice) - focus solely on inherited genes and not other factors such as lifestyle, they found.

Sanatate

Maryland reports 1st human case of West Nile virus this year - WTOP

Valerie Bonk | vbonk@wtop.com The Maryland Department of Health has confirmed the first human case of West Nile virus for the state this year, weeks after the mosquito-borne disease was traced to Anne Arundel County. Related stories CDC urges people to prevent mosquito bites as West Nile virus season hits a strong, early start Why a company is releasing 600,000 Wolbachia-infected mosquitoes in the DC region It’s mosquito season and Capitol Hill residents are biting back Health officials confirmed the disease in a resident in the Capital Region of Maryland, urging Marylanders to take preventive steps to reduce their risk of getting the virus.

Acasa Recente Radio Județe